Mycket har hänt!

Har nästan monterat klart hela soppasystemet



Bytte även till en 45* framme vid btr då det blev bättre.


Polaren och jag åkte ner till linköping för att köpa en låda till bilen.

Så glad och förväntansfull körde jag för att hämta upp polaren i denna caddy.
Sen drog vi iväg i full fart mot linköping.
Jag sa till polaren att min motorlampa inte hade lyst på länge då jag har haft problem att den har tänds en gång innan.
5 min senare vid Nyköping KATCHING!!


Vi stannade ut med vägen för att se om vi kunde hitta nått fel men icke.

Så vi fortsatte mot linköping och hämtade lådan, och lampjävlen lyste fortfarande men bilen gick jättebra ;P
Sen på vägen hem så stannade vi för att käka och sen när vi kom ut till bilen igen öppnade jag huven för att kolla en gång till, så jag klämde lite på slangen till vevhusvent och tro  fan att lampan slocknade när jag startade bilen igen ;P
Sen bar det hem mot Stockholm igen.

Här kommer bilder på lådan samt stumma växellådsfästen.


Sen lackades lådan silver.


Sen fixades en ny frontbalk som lackades i samma färg som bilen.
Sen blev det köp av en liten WG, Precision Wastegate 46mm samt en slavcylinder från skroten.




Sen satte jag på hela vajerspektaklet på lådan =)



Sen köptes det en AAN motor som hade gått 22k mil

Här är när den kom till jobbet!


Motorn såg riktigt fin ut för att ha gått 22k mil, men det återstod att öppna upp den och kolla läget där.

Här lyfts den upp i stativet, samt lite kringutrustning som är till salu!




Sen drog man självklart av en pinnbult till grenröret!


Sen började jag riva motorn direkt, och vad jag såg var det inte några sprickor i toppen vilket är "ovanligt" =)
Och loppen såg kanonfina ut!



Sen köptes det en ny Turbo och grenrör =)

Precision 6765
custom made grenrör från PPF




Sen kommer CP-Service få fixa hela blocket med smidda prylar och nya lager osv =)


Stor update, enjoy =)

RSS 2.0