Supran är till salu!

Ja min supra är till salu.

Här är en riktigt fin Toyota supra till salu, det
tar emot att sälja den men har ett nytt projekt på gång.

Bilen är i grymt fint skick!
Bara 4 ägare med mig och då är den första en bilfirma.
Det enda man kan klaga på i lackväg är att det
finns ett litet skrapmärke nere vid vänstra
framdäcket.
Bilen går grymt bra i både motor och låda, olja i
motorn är bytt samt ny kylarvätska.
Bilen är nu avställd, men kommer besiktias 2011-11-07

Motor, växellåda och avgassystem
------------------------------------------
- 3" rostfritt avgas (downpipe, midpipe,
catback) samt 3" rostfri racekatt, 100 cells
- HKS Speed Limit Defencer
- HKS Fuel Cut Defencer
- Greddy Profec B Spec II boostcontroller
- Blitz turbo timer
- Fuel dampner bypass line
- Walbro bränslepump
- Apexi öppet luftfilter
- NGK 3330 kallare tändstift samt nya coilpack
clips och vent hoses
- Greddy type RZ dumpventil
- Fmic
- TRD Fjäderbensstag
- TRD Oljelock
- TRD Kylarlock

Chassi:
------------
- Teinfjädrar på orginaldämpare (bilstein)

Fälgar, däck och bromsar
-------------------------------
- Äkta BBS LeMans 18x10 bak, 18x9 fram (Finns
några skrapmärken)
- Goodridge stålomspunna bromsslangar
- TRD bromsbelägg fram och bak

Interiör / Inredning
------------------------
- Kolfiber i hela instrumenteringen
- AC (Behövs fyllas på)
- Sony MP3 stereo
- STRI Laddtryck 3 bar (Sitter i ventilationshålet)
- TRD 320 km/h mätare
- D2 Snap off
- Luisi rattnav

Bilder och samt Projekttråd:
---------
http://www.garaget.org/?car=215224
http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10027
Ny inredning, titta länkarna!

Är bara intresserad av att sälja, inga byten eller
bästa kompisar.
Mail kollas hela tiden.
Ring gärna för mer info
105000 prutat och klart!



Hämtade lite nya saker idag.

Idag var jag hos en polare och hämtade lite saker till motorn.

- Precision Turbo SC61
- Cp Service Grenrör
- 780 cc Spridare
- Stålomspunnen slang till turbon
- Downpipe

Provtryckning

Ic som jag fick med på köpet när jag köpte insuget var tvungen att provtryckas då där kunde vara en läcka sa han jag köpte insuget av.

Så idag åkte jag till CE motor i Tyresö som provtryckte den, och självklart läckte den som satan, så nu är den lämnad hos CE motor för rep.


Mer saker på gång

Polaren har:

Turbo
Grenrör
DP
Spridare
Samt en massa stålomspunna slangar
Megasqirt sprut.

Detta kittet kommer att köpas med till bilen.


Nya Saker till bilen

Nu i helgen som var så köpte jag ett insug med fuelrail samt IC till bilen.







Stor och bred IC!



Imorgon ska jag åka iväg till CE motor i tyresö och provtrycka IC för att se om den läcker.
Detta är allt för denna gång!

Bilen flyttas till mitt garage

Nu är bilen flyttad till mitt garage



Sen när vi fick ner bilen i garaget så plockade jag av fronten för att lättare komma åt att lyfta bilen.


Bilder på bilen


2/10-2011 Hämtning av nya karossen

Den 2/10-2011 åkte jag och polaren ner till Linköping för att hämta den nya karossen.


På väg ner mot Linköping.


Precis lastat bilen i Linköping, ser brutal ut!


På väg hem mot Stockholm och jag är galet glad!


Vi stannade till vid en mack och tog en liten break och fotade lite på nya åket, bilen drog redan på släpet mycket intressanta blickar.



Sen hände en liten incident på motorvägen utanför Nyköping, stödhjulet på släpet gick i marken.


Men resten av resan gick kanon och bilen ställdes in hos en polare tills det att mitt garage skulle få en plats.

Spec på bilen:


Motor:

- Ska byggas ny motor.

Bränslesystem:

-Fuelcell 15l
-2x Bosch 044 bränslepumpar
-Större fuelrail
-AN10 stålomspunnen bränsleledning matning.
-AN8 stålomspunnen bränsleledning retur.
-Bränsle E85.

Avgas:

-Ska byggas

Insugsystem:

-Original gasspjäll.
-Special insug med trattar och dubbla plenum.
-STOR intercooler.

Motorstyrsystem:

- Ska fundera över vad jag ska köra med.

Drivlina:

- Svetsad Bakdiff från audi sportquattron (helgjuten)
-Sviktstålsdrivaxlar från Dione
-Spakställ vajer
-Stående Pedalställ

Bromsar:

-Hålborrade orginal S2 skivor med renoverade original ok fram
-Slitsade skivor bak
-Stålomspunnet runt om

Chassi:

-Hårdare motorkuddar samt växellådskuddar
-Gula Koni runt om med HR fjädrar.
-Stora spindlarna bak.
-Alu bussningar i vaggorna.
-Alla bärarmar sitter i nylon bussningar.
-Nya hjullager runt om

Kaross:

-Plastrutor runt om
-Fullbur, chassiet besiktat och godkänt till 7.50s, MED vagnbok
-Plasthuv
-Optima RedTop, batteri bak
-Hela kylsystemet sitter i skuffen, rostfria rör dragna till motorn.
-Kolfiber/glasfiber instrumentpanel
-Momo glasfiberstol
-3" TITAN bälte
-Fönsternät

Däck:

-235/60/15 M/T ET Street radials, MIM fälgar

Effekt:

-Återstår att se.

Vikt:

-Ska vägas när den är klar.

 

Nån vecka senare tänkte jag att jag kunde plocka bort lite mer vikt, så jag plockade bort fönsterhissarna då jag har plastrutor så funkar dom endå inte.

Historia och mål

Tänkte presentera min nya bil!

Min bil-historia rör sig från Subaru Impreza GT --> Toyota Supra MKIV BPU --> Audi 90 dragrace-89

Allt började med en Subaru Impreza GT- 00 som jag köpte för att bara köra och ha roligt med.


Den var helt original när jag köpte den och jag ville fixa till den så jag köpte till lite delar.

-3" Blitz Nur Spec R Exhaust
-Ninja Downpipe with 100 cells fast flow cat
-Dawes Device laddtrycksstyrning @ 1,1 bar
-Fmic kit Hybrid GT2
-Apexi konat/öppet luftfilter
-HKS Iridium/platina Super Fire Racing HR8
-Walbro 255 l/h bränslepump
-STD R5 Coilovers
-Motoria Fjäderbenstag fram
-Knocklink
-AEM Bredbandslambda
-Laddtrycksmätare - Prosport-s
-Oljetemp - Prosport-s
-Oljetryck - Prosport-s
-Hållare i kolfiber

Jag var med på diverse konbankörningar och det var galet skoj, speciellt när man hade coilovers på det gjorde sån enorm skillnad mot original stötdämpare.
Men sen kom suget efter lite mer effekt och en ny bil, och jag har alltid drömt om en Toyota Supra.
Så jag började letade som satan efter en men jag fick inte sålt subarun, men till slut fann jag en supra som var intresserad av att byta den mot min subaru.
Så snabbt och gjort blev det ett byte och jag hade nu den bil jag alltid drömt om.

Vintern nalkades snabbt och jag började spawna på planer med vad jag skulle göra med bilen och det var mycket vilda tankar kan jag lova ;P
Det första jag fixade var att sätta dit en större IC samt polera tryckrören till turbosarna.



Sen kommer sommaren och det blev en hel del köra men inte så mycket som jag ville då jag hade problem med att kylaren tömde ut hela systemet på marken, så efter mycket felsökning hittade jag en slang bak vid torpedväggen som var helt rutten.
Bytte den och sen fick jag lite oväntatade utgifter så blev till att ställa av bilen.

Spec på supran:

Motor, växellåda och avgassystem

- 3,0L
- Dubbelturbo
- 3" rostfritt avgas (downpipe, midpipe, catback) samt 3" rostfri racekatt, 100 cells
- HKS Speed Limit Defencer
- HKS Fuel Cut Defencer
- Greddy Profec B Spec II boostcontroller
- Blitz turbo timer
- Fuel dampner bypass line
- Walbro bränslepump
- Apexi öppet luftfilter
- NGK 3330 kallare tändstift samt nya coilpack clips och vent hoses
- Greddy type RZ dumpventil
- Fmic
- TRD Fjäderbensstag
- TRD Oljelock
- TRD Kylarlock

Effekt och prestanda:

-BPU, så borde vara ca 400hk vid 1.2 bar.

Chassi:

- Teinfjädrar på orginaldämpare (bilstein)

Fälgar, däck och bromsar:

- BBS LeMans 18x10 bak, 18x9 fram (Äkta)
- Goodridge stålomspunna bromsslangar
- TRD bromsbelägg fram och bak

Interiör / Inredning:

- Helskinn (beige, med el på förarplats)
- AC
- Sony MP3 stereo
- STRI Laddtryck 3 bar
- STRI Oljetemp
- STRI Oljetryck
- TRD 320 km/h mätare
- D2 Snap off
- Luisi rattnav
- Alla paneler i kolfiber.
- Kromringar.

Bilstereo och multimedia:

-Sony Xplod huvudenhet

Exteriör / Styling:

-RMM läpp lackad i bilens färg
-Bortplockad vinge och bakrutetorkare
-Vita blinkers fram och på sidan (98:ans) samt silvriga glödlampor.
-Xenon halvljus 8000k
-Xenon helljus 8000k


Projekttråd:
http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10027
Bilder:
http://www.garaget.org/?car=215224

Supran är nu som sagt till salu för mitt nya projekt, är det nån som är intresserad att köpa den ligger priset på 120000 kr

Kontakt:

[email protected]
Mobil: 0737448753

Nu till det nya projektet, Audi 90 dragrace-89



Bilen köptes som ett rullande chassi och målet med bilen är att bygga en snabb bil och prestera på strippen.




Audi 90 dragrace 1989

Hejsan och Välkommna till min "blogg" projekttråd ang min Audi 90 dragrace.

Här kommer jag updatera allt som händer med bilen samt massa annat smått och gott.


RSS 2.0