2/10-2011 Hämtning av nya karossen

Den 2/10-2011 åkte jag och polaren ner till Linköping för att hämta den nya karossen.


På väg ner mot Linköping.


Precis lastat bilen i Linköping, ser brutal ut!


På väg hem mot Stockholm och jag är galet glad!


Vi stannade till vid en mack och tog en liten break och fotade lite på nya åket, bilen drog redan på släpet mycket intressanta blickar.



Sen hände en liten incident på motorvägen utanför Nyköping, stödhjulet på släpet gick i marken.


Men resten av resan gick kanon och bilen ställdes in hos en polare tills det att mitt garage skulle få en plats.

Spec på bilen:


Motor:

- Ska byggas ny motor.

Bränslesystem:

-Fuelcell 15l
-2x Bosch 044 bränslepumpar
-Större fuelrail
-AN10 stålomspunnen bränsleledning matning.
-AN8 stålomspunnen bränsleledning retur.
-Bränsle E85.

Avgas:

-Ska byggas

Insugsystem:

-Original gasspjäll.
-Special insug med trattar och dubbla plenum.
-STOR intercooler.

Motorstyrsystem:

- Ska fundera över vad jag ska köra med.

Drivlina:

- Svetsad Bakdiff från audi sportquattron (helgjuten)
-Sviktstålsdrivaxlar från Dione
-Spakställ vajer
-Stående Pedalställ

Bromsar:

-Hålborrade orginal S2 skivor med renoverade original ok fram
-Slitsade skivor bak
-Stålomspunnet runt om

Chassi:

-Hårdare motorkuddar samt växellådskuddar
-Gula Koni runt om med HR fjädrar.
-Stora spindlarna bak.
-Alu bussningar i vaggorna.
-Alla bärarmar sitter i nylon bussningar.
-Nya hjullager runt om

Kaross:

-Plastrutor runt om
-Fullbur, chassiet besiktat och godkänt till 7.50s, MED vagnbok
-Plasthuv
-Optima RedTop, batteri bak
-Hela kylsystemet sitter i skuffen, rostfria rör dragna till motorn.
-Kolfiber/glasfiber instrumentpanel
-Momo glasfiberstol
-3" TITAN bälte
-Fönsternät

Däck:

-235/60/15 M/T ET Street radials, MIM fälgar

Effekt:

-Återstår att se.

Vikt:

-Ska vägas när den är klar.

 

Nån vecka senare tänkte jag att jag kunde plocka bort lite mer vikt, så jag plockade bort fönsterhissarna då jag har plastrutor så funkar dom endå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0