Historia och mål

Tänkte presentera min nya bil!

Min bil-historia rör sig från Subaru Impreza GT --> Toyota Supra MKIV BPU --> Audi 90 dragrace-89

Allt började med en Subaru Impreza GT- 00 som jag köpte för att bara köra och ha roligt med.


Den var helt original när jag köpte den och jag ville fixa till den så jag köpte till lite delar.

-3" Blitz Nur Spec R Exhaust
-Ninja Downpipe with 100 cells fast flow cat
-Dawes Device laddtrycksstyrning @ 1,1 bar
-Fmic kit Hybrid GT2
-Apexi konat/öppet luftfilter
-HKS Iridium/platina Super Fire Racing HR8
-Walbro 255 l/h bränslepump
-STD R5 Coilovers
-Motoria Fjäderbenstag fram
-Knocklink
-AEM Bredbandslambda
-Laddtrycksmätare - Prosport-s
-Oljetemp - Prosport-s
-Oljetryck - Prosport-s
-Hållare i kolfiber

Jag var med på diverse konbankörningar och det var galet skoj, speciellt när man hade coilovers på det gjorde sån enorm skillnad mot original stötdämpare.
Men sen kom suget efter lite mer effekt och en ny bil, och jag har alltid drömt om en Toyota Supra.
Så jag började letade som satan efter en men jag fick inte sålt subarun, men till slut fann jag en supra som var intresserad av att byta den mot min subaru.
Så snabbt och gjort blev det ett byte och jag hade nu den bil jag alltid drömt om.

Vintern nalkades snabbt och jag började spawna på planer med vad jag skulle göra med bilen och det var mycket vilda tankar kan jag lova ;P
Det första jag fixade var att sätta dit en större IC samt polera tryckrören till turbosarna.



Sen kommer sommaren och det blev en hel del köra men inte så mycket som jag ville då jag hade problem med att kylaren tömde ut hela systemet på marken, så efter mycket felsökning hittade jag en slang bak vid torpedväggen som var helt rutten.
Bytte den och sen fick jag lite oväntatade utgifter så blev till att ställa av bilen.

Spec på supran:

Motor, växellåda och avgassystem

- 3,0L
- Dubbelturbo
- 3" rostfritt avgas (downpipe, midpipe, catback) samt 3" rostfri racekatt, 100 cells
- HKS Speed Limit Defencer
- HKS Fuel Cut Defencer
- Greddy Profec B Spec II boostcontroller
- Blitz turbo timer
- Fuel dampner bypass line
- Walbro bränslepump
- Apexi öppet luftfilter
- NGK 3330 kallare tändstift samt nya coilpack clips och vent hoses
- Greddy type RZ dumpventil
- Fmic
- TRD Fjäderbensstag
- TRD Oljelock
- TRD Kylarlock

Effekt och prestanda:

-BPU, så borde vara ca 400hk vid 1.2 bar.

Chassi:

- Teinfjädrar på orginaldämpare (bilstein)

Fälgar, däck och bromsar:

- BBS LeMans 18x10 bak, 18x9 fram (Äkta)
- Goodridge stålomspunna bromsslangar
- TRD bromsbelägg fram och bak

Interiör / Inredning:

- Helskinn (beige, med el på förarplats)
- AC
- Sony MP3 stereo
- STRI Laddtryck 3 bar
- STRI Oljetemp
- STRI Oljetryck
- TRD 320 km/h mätare
- D2 Snap off
- Luisi rattnav
- Alla paneler i kolfiber.
- Kromringar.

Bilstereo och multimedia:

-Sony Xplod huvudenhet

Exteriör / Styling:

-RMM läpp lackad i bilens färg
-Bortplockad vinge och bakrutetorkare
-Vita blinkers fram och på sidan (98:ans) samt silvriga glödlampor.
-Xenon halvljus 8000k
-Xenon helljus 8000k


Projekttråd:
http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10027
Bilder:
http://www.garaget.org/?car=215224

Supran är nu som sagt till salu för mitt nya projekt, är det nån som är intresserad att köpa den ligger priset på 120000 kr

Kontakt:

[email protected]
Mobil: 0737448753

Nu till det nya projektet, Audi 90 dragrace-89



Bilen köptes som ett rullande chassi och målet med bilen är att bygga en snabb bil och prestera på strippen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0